Cieszymy się że tu jesteś, mamy nadzieję, że zostaniesz na dłużej! Nasz blog firmowy powstał po to, żeby pomagać, edukować i poszerzać wiedzę na temat znakowania wyrobów, marketingu produktowego i budowania silnej i rozpoznawalnej marki.
Dlaczego znakowanie jest ważne?
Jako firma produkująca elementy do znakowania, rozumiemy, jak ważne jest ono dla produktu i jego postrzegania przez potencjalnych klientów. Dlatego stworzyliśmy blog firmowy, który będzie kopalnią wiedzy na temat znakowania wyrobów i nie tylko. Metki, wszywki, przywieszki, etykiety, naklejki, to wszystko elementy znakujące. Na co dzień spotykamy je w niemal każdym produkcie, który trafia do naszych rąk. Począwszy od etykiety na butelce wody, przez pudełko kremu przeciwzmarszczkowego w drogerii, opakowanie cudownego suplementu diety, przywieszkę przy eleganckiej garsonce, aż po wszywkę na marynarce, czy naklejkę na blacie nowego biurka.
Rozejrzyj się wokół, a sam przekonasz się, że otaczają nas znaki. I to nie nie te od pozaziemskich cywilizacji;)), tylko te bardzo przyziemne, znaki których zadaniem jest informowanie i promowanie. O ile kwestia informacyjna ściśle związana jest z przepisami prawa, które obligują producentów, do udzielania tychże informacji konsumentom. O tyle kwestia promowania to działanie ściśle w interesie firmy, mające bezpośredni wpływ na sprzedaż produktu.
Znakować dobrze, czyli jak?
Dobre i skuteczne znakowanie to niezbędny element skutecznego product marketingu. Po krótce tłumacząc, product marketing polega między innymi na kontrolowaniu sposobu przekazywania informacji na temat sprzedawanych produktów tak, aby odpowiadały na potrzeby klientów. W marketingu produktowym liczy się nie tylko dobór odpowiedniego języka, ale też sposób przekazania treści, Ma to na celu sprawić, że klient zrozumie jakie korzyści przyniesie mu zakup tego konkretnego produktu.
Brand awarness – rozpoznawalność marki w Twoich rękach
Brand awarness to kolejne pojęcie ściśle związane z marketingiem produktowym i marketingiem sprzedaży w ogóle. Możemy przetłumaczyć je jako rozpoznawalność marki wśród konsumentów. Nie ma wątpliwości, że rozpoznawalna marka, ciesząca się zaufaniem wśród konsumentów może liczyć na większą sprzedaż i lojalność swoich klientów, niż ta zupełnie nieznana. Chcąc więc zbudować silną i rozpoznawalną markę, musisz rozpocząć od zbudowania jej świadomości u konsumentów. Zacznij od doboru odpowiedniej nazwy i logo, dobrego sloganu reklamowego, spójnej identyfikacji wizualnej, a także łatwego i chwytliwego adresu internetowego. Aby te działania były skuteczne, muszą być ze sobą ściśle związane. Ponadto, muszą być skierowane do wcześniej określonej grupy docelowej.
Budowanie silnej i rozpoznawalnej marki, a znakowanie produktów
Jak widzisz, aby zbudować silną i rozpoznawalną markę, która będzie efektywnie sprzedawać Twoje produkty, konieczne jest wdrożenie szeregu działań, już na etapie budowania wizerunku Twojej firmy. Opracowanie spójnej identyfikacji wizualnej to pierwszy krok. Kolejnym jest wdrożenie tej identyfikacji w działanie Twojej firmy na różnych poziomach. Począwszy od firmowych gadżetów dla pracowników, poprzez upominki i gadżety dla potencjalnych klientów, aż po znakowanie sprzedawanych produktów. Wszystkie te elementy muszą stroić razem, jak instrumenty na koncercie symfonicznym.
Chcesz znakować świadomie i skutecznie? Blog firmowy Scala Ci w tym pomoże!
Jak już wspomnieliśmy na początku, nasz firmowy blog powstał po to, żeby edukować i wspierać. Chcemy pomagać naszym klientom wzrastać, tworzyć silne marki, sprzedawać lepiej i więcej. Doświadczenie w branży i historie naszych klientów pokazują, że efektywne znakowanie, odpowiednio zaprojektowane do produktu, to niezwykle ważny element skutecznej sprzedaży i budowania rozpoznawalności marki. Chcemy więc pokazać Ci jak możesz znakować swoje produkty. Czym różnią się poszczególne metody znakowania, jak zamawiać, na co zwrócić uwagę, a także jak znakowanie wpływa na Twój biznes?
Zostań z nami na dłużej, odwiedzaj nasz blog firmowy i social media i poszerzaj swoją wiedzę. Pamiętaj z nami możesz znaczyć więcej!