Etykieta, metka, znak firmowy, znak handlowy, przywieszka lub emblemat. Nazewnictwo zakłada jeszcze kilka innych określeń na ten produkt. Jego podstawową funkcją jest informowanie o najważniejszych cechach produktu, a także o samym producencie. Etykiety pozwalają identyfikować produkty, ale też są ważnym narzędziem promocji.

Czym są etykiety i do czego się je stosuje?

Z definicji etykietę możemy określić jako znak handlowy, znak firmowy lub inny opis pisany, odbity bądź tłoczony, naniesiony na opakowanie lub pojemnik z produktem. Ustawa z dn. 6 marca 2018 roku o prawie przedsiębiorców dokładnie określa jakie informacje muszą zostać zamieszczone na etykiecie produktu. Informacje te są koniecznie, aby produkt mógł wejść do obrotu na terenie RP. Te najistotniejsze dane, jakie muszą zostać umieszczone na etykiecie to nazwa oraz adres producenta, informacje o produkcie, jego przeznaczeniu. Etykieta musi też zawierać dokładny skład produktu, sposób użytkowania, datę przydatności, gramaturę produktu czy instrukcję użycia. Jednak to nie jedyne informacje, jakie znajdziemy na etykietach. Jak już wspomnieliśmy na początku, pełnią one ważną funkcję w promocji produktu i jego identyfikacji wizualnej.

Dlaczego etykiety są ważne dla produktu?

Etykieta jest istotna dla produktu, pod względem formalnym – żeby spełnić wymogi prawa, a także pod względem wizerunkowym. To właśnie ta drugiej kwestii warto poświęcić więcej uwagi, ponieważ ma ona realny wpływ na sprzedaż. Etykiety na produktach są często pierwszym łącznikiem między klientem a marką. Konsument zauważa dany produkt, często właśnie ze względu na ciekawą, atrakcyjną wizualnie, a jednocześnie czytelną etykietę. Kiedy już zwróci na nią uwagę, sięga po produkt i zagłębia się w treść zawartą na etykiecie. To więc niezwykle istotne, aby etykiety produktowe łączyły w sobie ciekawy, rzucający się w oczy design, z przemyślaną treścią, która przekona klienta do zamknięcia transakcji zakupowej.

Rodzaje etykiet produktowych

Planując identyfikację wizualną produktu, a następnie jego branding musisz podjąć decyzję, w jaki sposób produkt będzie znakowany. Odpowiednie znakowanie zwiększa rozpoznawalność marki. Etykieta to ten element znakowania, bez którego produkt nie może trafić na sklepowe półki. Musisz więc tylko wybrać jaką formę etykiety zastosujesz. Dużo będzie zależało od branży w jakiej działasz oraz samego produktu. Wyroby z branży spożywczej, kosmetycznej, farmaceutycznej, czy chemicznej najczęściej znakuje się etykietami naklejanymi. Warto jednak uzupełniać je etykietami żakardowymi lub kartonowymi, które będą stanowić dodatkową ozdobę produktu. Branża odzieżowa i tekstylna stosuje znacznie więcej rodzajów znakowania. Jeżeli jednak chodzi o etykiety, to najczęściej producenci wybierają etykiety kartonowe lub etykiety żakardowe.

Producent etykiet do znakowania

Jesteśmy producentem elementów identyfikacji wizualnej. Oferujemy więc, między innymi produkcję personalizowanych etykiet do znakowania Twoich wyrobów. Produkujemy klasyczne etykiety kartonowe, drukowane metodą druku offsetowego, z wieloma atrakcyjnymi uszlachetnieniami. Etykiety kartonowe mogą mieć różną gramaturę, a także różnorodny kształt. Oferujemy też dodatkowe usługi takie jak nabijanie oczek, wiązanie sznurków, składanie, pakowanie i dostawy do wybranych szwalni w określonych ilościach. Jako producent elementów do znakowania wyrobów, stawiamy na kompleksową obsługę. W związku z tym, w naszej ofercie znajdziesz również plomby odzieżowe personalizowane, idealne do zawieszenia etykiety oraz zabezpieczenia gotowego produktu.