Większość z nas w okresie przedświątecznym przygotowuje podarunki dla swoich bliskich, przyjaciół, rodziny, ale nie tylko.
Ten szczególny czas również dla biznesu jest okresem podsumowań, planów oraz podziękowań. Ci, którzy prowadzą własne firmy, często szykują drobne upominki dla swoich lojalnych kontrahentów, a nierzadko również dla pracowników.
To niełatwe zadanie, ponieważ ciężko trafić w gusta wszystkich. Jeżeli jednak planujesz obdarować swoich Klientów i szukasz uniwersalnego prezentu, który będzie jednocześnie użyteczny i symboliczny, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Podpowiemy Ci w nim czym kierować się przy wyborze firmowych upominków, jak zaskoczyć swoich kontrahentów, a także jak wybrać prezent świąteczny, który będzie wywoływał pozytywne skojarzenia z Twoją firmą przez cały rok.
Strategia prezentowa, czyli jak zaplanować i wybrać prezenty świąteczne dla Klientów
Dobra strategia to połowa sukcesu, zwłaszcza w biznesie. Planując prezenty świąteczne dla swoich kontrahentów, również warto opracować strategię, która ułatwi Ci dokonanie wyboru, a także zagwarantuje, że inwestycja w prezenty będzie opłacalna. Ktoś może powiedzieć — jak to strategia, inwestycja, przecież obdarowywanie powinno być bezinteresowne! Oczywiście, że tak, jednak jedno nie musi wykluczać drugiego. Prezenty świąteczne to nieodłączny element marketingu. Obdarowujemy firmy, Klientów, z którymi czujemy więź, którzy są lojalni, wspierają nas. Chcemy im w ten sposób podziękować, okazać szacunek i oczywiście zachęcić i przekonać do dalszej współpracy. Czym zatem kierować się przy wyborze firmowych upominków świątecznych? Przede wszystkim weź pod uwagę następujące kwestie:
- element charakterystyczny dla Twojej firmy/branży – to kluczowa kwestia. Prezent powinien kojarzyć się z Twoją firmą, nawiązywać do branży, pasować do tożsamości Twojej marki,
- profil Klienta – w sprzedaży i marketingu ustalasz profil klienta po to, żeby odpowiednio dobrać skuteczny sposób komunikacji. Przygotowując prezenty świąteczne, powinieneś zrobić to samo. Upominek powinien być dopasowany do potrzeb i oczekiwań obdarowywanych, pasować do ich stylu życia, zainteresowań lub codziennych obowiązków. Wtedy masz szansę, że będzie dla nich przydatny, a dla Ciebie skuteczny,
- element zaskoczenia – dobrze, aby prezent firmowy nie był banałem. Nawet jeżeli będzie to zwykły długopis z logo firmy, zadbaj o to, żeby coś odróżniało go od wszystkich innych długopisów. Może to być zaskakująca grafika, hasło lub opakowanie,
- cel – strategia musi mieć cel, planując prezenty, również warto go określić. Podarunek może być użytecznym gadżetem, z którego Twój klient będzie korzystał przez cały rok. Może też być dobrem ekskluzywnym, które sprawi, że ten poczuje się wyjątkowy. To z kolei poskutkuje umocnieniem więzi i pozytywnym skojarzeniem z Twoją firmą.
Kiedy już przeanalizujesz te podstawowe kwestie, pora przejść do wyboru prezentów idealnych. Poniżej przedstawiamy kilka naszych propozycji na niebanalne, funkcjonalne i skuteczne biznesowe prezenty świąteczne.
Breloki, smycze, przywieszki
Na pierwszy rzut oka – banał. Przecież to jest na rynku już od wielu lat, wszyscy mają jakiś brelok do kluczy, kto by się z tego ucieszył. Jednak czy na pewno banał? A może funkcjonalny, a nawet ekskluzywny gadżet, który zaskoczy, będzie użyteczny, a przy tym zagwarantuje, że Twoja marka na stałe zagości w świadomości Klienta? Aby tak było, wystarczy, że wybierzesz personalizowany brelok z imitacji skóry, brelok żakardowy, lub oryginalny brelok z naklejką 3D. Wszystkie te opcje umożliwiają personalizację, Twoje logo może zostać umieszczone na breloku w sposób subtelny, ale widoczny. Dzięki temu nienachalnie, ale skutecznie zakotwiczysz swoją firmę w świadomości Twoich kontrahentów.
Firmowy kalendarz
Kolejny stały punkt programu – firmowe kalendarze, których każda firma dostaje co roku co najmniej kilka- to prawda. Faktem jest jednak też, że firmowy kalendarz to niezwykle skuteczny i funkcjonalny gadżet. Jeśli Klient zdecyduje się powiesić go w swoim biurze, masz gotową reklamę na cały rok. Najważniejsze jest wiec, aby podarować mu taki kalendarz, który ten zapragnie powiesić. Nasza propozycja to oryginalny i stylowy kalendarz żakardowy. Kalendarz jest w całości wytkany, może posiadać personalizowaną grafikę oraz tekst. To niezwykle ekskluzywny i oryginalny produkt, który jednocześnie jest ultra funkcjonalny.
Planner biznesowy
Planery i kalendarze książkowe to kolejny sprawdzony prezent, który z pewnością ucieszy Twoich Klientów. Planowanie w biznesie jest bardzo ważne. Jeśli można robić to w funkcjonalnym i eleganckim planerze, staje się ono dużo łatwiejsze i skuteczniejsze. Obdarowując swoich Klientów takim gadżetem, możesz więc realnie przyczynić się do ich biznesowego sukcesu i wygody codziennego funkcjonowania. To już jest wystarczający powód, aby zdecydować się na takich upominek.
Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz, aby Twój Klient korzystał z planera lub kalendarza, który mu podarujesz, powinieneś postawić na klasyczny, elegancki i stonowany design. Wielkie logo Twojej firmy i ekstrawagancka grafika moa zadziałać niestety na Twoją niekorzyść i sprawić, że klient schowa do szuflady prezent i wybierze inny, który będzie dla niego bardziej stosowny. Aby tego uniknąć, postaw więc na delikatną oprawę, w uniwersalnych barwach. Delikatne logo firmy u dołu strony, w zupełności wystarczy. Możesz też całkowicie z niego zrezygnować, a w zamian za to, zadbać o wnętrze. Notesy i kalendarze książkowe zwykle mają jedną, a nawet kilka tekstylnych zakładek, pozwalających na zaznaczanie konkretnej strony. To idealne miejsce na Twoją reklamę. Personalizowana tasiemka z logo Twojej firmy lub hasłem reklamowym będzie subtelnie, ale skutecznie promować Twoją markę przez cały rok.
Świąteczne prezenty firmowe nie muszą być kosztowne, najważniejsze, aby wywoływały pozytywne emocje, budowały i umacniały Twoją więź z kontrahentami, a także zakorzeniały świadomość marki. Dobrze, kiedy są funkcjonalne, ponieważ daje to jeszcze większe możliwości reklamy. Czasami jednak warto postawić też na proste, symboliczne gesty, które pokażą po prostu, że doceniasz współpracę. Lojalność i dobre relacje biznesowe są na wagę złota, warto wiec o nie dbać na przykład poprzez świąteczne podarunki.